lördag 23 maj 2009

Grattis mitt älskade barn!

Min älskade Elias, idag fyller du fem år! Tänk va du har blivit stor och va tiden har gått fort.
När man är fem år kan man göra många saker själv, du kan stå och gå, du kan springa och äta. Du kan prata och skratta och skrika och bråka. Du kan klä på dig själv och torka dig när du varit på toaletten. Du kan cykla utan stöd och du kan rita jätte-fina teckningar! Men för fem år sen kunde du nästan ingenting!

Idag är det din stora dag mitt barn, men det är inte bara en stor dag för dig utan även för mig! För fem år sen låg jag på sjukhuset och vi kämpade tillsammans du och jag med din pappa vid vår sida för att du skulle komma ut och få se dagens ljus. Vi kämpade och jag längtade och jag minns än den stunden när barnmorskan la upp dig på mitt bröst och jag för första gången fick se dig! Du vackra varelse, jag blev förälskad från första stund och du kommer för alltid att vara den finaste pojke mina ögon någonsin sett!

Du är en speciell liten pojke du Elias, men en vilja och en glöd som ingen ska få ta i från dig. Du är envis och bestämd, självsäker och rolig. Du är en mycket klok pojke som vet vad du vill och tar reda på sånt du inte vet och kan, fortsätt vara så! Ibland suger du musten ur mig med alla dina frågor och ibland vet jag inte vad jag ska svara, ibland nöjer du dig inte med enkla svar. Du är väldigt framåt, och ibland hinner jag inte med. Ibland glömmer jag bort att du bara är fem år och ibland önskar jag att du va bebis igen!

Jag vet att jag skäller på dig ibland och tro mig - det är det värsta jag vet! Jag hatar att se dig ledsen och det gör ont i mig när du är rädd. Jag blir rädd när du slår dig och jag saknar dig tok-mycket när du inte är hemma!
Du är min lille prins!

Det gosigaste jag vet är när du kryper upp i min säng på natten och lägger dig i min famn, att få en kram av dig och få höra dig säga att du älskar mig! För jag älskar ju dig! Jag kommer alltid älska dig hela mitt liv kommer jag att älska dig!

I dag fyller du år...fem år...snart är du en riktigt stor kille, som ska börja skolan, träffa nya människor och lära dig nya saker. Kanske träffa en flicka som du kommer tycka mycket om och vilja pussa och krama. Snart kommer du stöta på riktiga motgångar och bli ledsen. Du kommer kanske bråka med dina vänner och få ovänner! Men Elias, det hör till livet, och mamma finns alltid här för dig när du behöver det! Kanske behöver du lite vägledning och jag ska göra mitt bästa för att leda dig rätt, kanske behöver du en kram och få höra att det ordnar sig, kanske behöver du en puss på pannan...då finns jag här... min store, fine prins!

Inga kommentarer: