söndag 10 maj 2009

Vilken vecka!!

Har haft fullt upp varje dag denna veckan och inte haft en endaste möjlighet att ens skriva ner ett par rader, så här kommer en sammanfattning av den gångna veckan i mitt liv...

Andreas var ledig helgen 2-3 maj och den inleddes med att röja i buskar rabatter och dylikt på gården tillsammans med alla grannarna, och avslutades med att han söndagkväll mer eller mindre akut fick köra till Kävlinge och hämta vår kompis dotter som var ensam hemma och inte mådde så bra. Veckan fortsatte med att flickan som är 18 år fick stanna här tills hennes föräldrar kom hem igen efter en resa till England...vilket innebar att hon var här till fredag. hur kul som helst att få känna på hur det kan kännas att vara tonårsförälder! Du är välkommen tillbaka när du vill E!!

Veckan har också innefattat sjukdomar...Elias har haft krupp, Andreas är kanonförkyld och har ont i halsen och isabelle är förkyld och har haft feber...vilket har inneburit många sömnlösa nätter för mig som lyckats hålla mig frisk!

Dessutom har vi haft två visningar på huset så jag har fått städa som en dåre...men bara ett bud än så länge och det är för lågt tycker vi. Vi har också varit och besiktigat huset som vi ska köpa och fick glada besked...inga större anmärkningar på det!

I går kväll hade Andreas och hans band The Borderline Saints spelning på KB i Malmö, final i Emergenza fesivalen som är en tävling där vinnaren efter sverigefinal och europafinal vinner en turn'e i USA + skivkontrakt...så nerverna var utanpå kroppen igår innan de gick på scenen för att sen bara känna....flopp! Det gick inte särskilt bra för dom och det råkade bli en del tabbar och missar...så besvikelse...men dom hade kul och vi hade kul!

Så, nu sitter jag här...Bella sover sin middagslur och jag väntar på att mina svärföräldrar ska få tummarna loss ur ..... och höra av sig så jag vet när jag får min son tillbaka som varit hos dom över natten...saknar ju honom!!

Ja det var ungefär hur min vecka har sett ut....resultat: jag är skit-trött, har ont överallt, saknar min man som jag knappt fått träffa och mysa med och jag har blivit en vecka äldre!

Inga kommentarer: