måndag 27 april 2009

Om jag får se din så får du se min...

Fick höra igår att jag va dålig på att uppdatera min blogg...vad var det jag sa! Jag kommer att glömma bort den....men nu gör jag ett nytt försök.

Har de senaste dagarna känts som att det bor ett monster inom mig. Känner ilska och aggression mot vissa personer. Jag vet att man inte kan hjälpa att man blev som man blev men kan inte sluta undra "hur faaan kan en människa bara bli så knäpp?" men då tröstar jag mig själv med tanken på att det finns en tanke bakom varför det finns isoleringsrum och bältesrum på jobbet! Tänk om jag kunnat ta dit dom där.....

Andreas har jobbat hela helgen och jag har i vanlig ordning varit ensam med barnen och försökt roa dem så gott jag kunnat. Tackar gud för det fina vädret vilket har gjort att vi åtminstånde kunnat vara ute. I lördags va vi en sväng hemma hos våra käraste vänner "Klanen Applehoff" och grillade och hade kul....Elias och lilltösen Applehoff va ute och lekte mamma-pappa-barn-lagar-mat och strax innan hemfärd hittade vi bevis på deras lek.....en stupränna i trädgården full av gammalt hundbajs! HAHA...ja kul hade dom i alla fall!

I går va jag och min kära moder på Skåneplantor, nu när solen tittat fram börjar det ju naturligtvis att klia i mins gröna fingrar så lite blomster till trädgården blev det. Bla köpte jag en fin lite Edelweiss till min älskade man...varför undrar du...jo, min mans stora intresse här i livet (förutom musik) är ju som känt Andra Världskriget och under Andra Världskriget ansågs det, för soldater ur tyska "Wehrmacht" bergsjägaravdelningar, vara ett tecken på duglighet att ha klättrat upp och plockat en edelweissblomma som senare fästes i uniformsjackan. Blomman har både före och efter andra världskriget använts som militär symbol för förband verkande i Alperna. (För övrigt så har det intresset smittat av sig på mig)


Idag är mannen min ledig och då har vi en massa ärenden som måste uträttas innan han ska krypa ner i källaren i kväll och repa med sitt band...bla ska vi köpa en ny cykel till Elias eftersom jag lovat honom att han skulle få en ny cykel efter att han slutat använda napp och det har han. Men så insåg jag att han inte kan cykla själv så jag satte upp ett nytt mål....när du kan cykla utan stödhjul får du en ny cykel...och nu han mammas förr så lille påg blivit stor kille och cyklar själv så det innebär Ny Cykel!!

1 kommentar:

MammaJessica sa...

Duktiga Elias!!! Så stolt han var när han visade! va rädda om er! Kram