måndag 20 april 2009

Operation STOR-städning!





Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma...

Ja, eftersom vi har planer på att köpa nytt hus gäller det ju då att sälja det vi har också. Vilket innebär att det ska tas bilder på vårt boende och främmande människor ska komma hit och titta och granska...och inför detta väcks ju då genast min pedantiska ådra till liv och ALLT ska städas, rensas och fixas! Det stora problemet är ju bara det att vi har över-mycket med saker ÖVERALLT! Hur jag än vred och vände mig idag när jag påbörjade min städning så var där saker...saker som jag inte vet var jag ska göra av men vägrar göra mig av med. Så jag gick en trappa ner till källaren i stället och försökte mig på att resa upp och stuva om i ett av våra TRE förråd...efter att ha samlat i hop tre flyttkartonger med skor och ett tjugotal jackor som jag knappt visste att vi hade och en massa kläder som barnen växt ur, gav jag även upp det projektet och inser nu att här ser ju för fan ännu värre ut nu än innan jag började...

Inga kommentarer: