söndag 19 april 2009

Välkommen till bloggens värld....

Efter en del förfrågningar så har jag gett mig och startat en blogg...jag anser mig själv inte vara en bloggare men jag ger det ett försök och glömmer jag bort att skriva så får jag ha en spark på smalbenet!
Inser så här i teknikens vardag att man lättast håller "kontakten" med sina vänner med hjälp av bloggen....ta min goda vän J som ett lysande exempel...vi bor i samma lilla by, vi är båda mammalediga, våra döttrar är nästan i samma ålder, men vi träffas typ aldrig....men eftersom jag läser hennes blogg med jämna mellanrum så håller jag mig också uppdaterad i hennes liv!

Hur som helst...jag är mamma till två underbara små busungar, Elias som snart är 5 år och lilla Bella som är 6 månader. Att vara mamma till dessa två gryn är det bästaste, finaste, roligaste och jobbigaste jag någonsin gjort men det är värt varje sekund....jag brukar säga att det är världens svåraste jobb med världens bästa betalning!
Jag är inte bara mamma jag är tandläkare också.....nä, skämt åt sido det är jag inte alls det. Jag är däremot äkta maka, hustru eller fru (kalla mig va ni vill) men gift är jag med den finaste människan på jorden! Andreas är min man, min älskare, min bästa vän och den enda människa som kan få mig att skratta tills jag får ont i magen och gråta tills att tårarna tar slut... han är mitt allt!

Jag bor i en liten härlig by, har bott här hela mitt liv och kommer aldrig flytta härifrån. Jag trivs helt enkelt här i Staffanstorp. För tillfället bor jag med min familj i ett radhus men efter sommaren flyttar vi till egen villa, vilket vi ser fram emot!
Och som jag sa tidigare så är jag mammaledig med Bella just nu, i vanliga fall jobbar jag inom sluten psykiatrin som skötare..men blev olyckligt vis arbetslös under graviditeten...så efter min föräldraledighet är jag åter arbetssökande.

Nu vet ni lite om mig och varför jag är här!

see ya!

Inga kommentarer: